KUNDVAGN

Till Kassan
0 Produkter  |  Totalpris 0 kr

KÖP- & LEVERANSVILLKOR - INTEGRITETSPOLICY / GDPR

Här hittar du all information och alla villkor som gäller för vår webbutik. Om du har några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på 031 - 309 50 01.

  • Handla och betala
  • Leveransinformation
  • Ångerrätt, reklamationer och garantier
  • Övrig information 

HANDLA OCH BETALA 

VALET ÄR DITT

Hos oss kan du enkelt lägga din order i vår webbutik, men det går precis lika bra att ringa in eller maila in din order eller varför inte besöka vår utställningsbutik.

HANDLA I VÅR WEBBUTIK

  1. Klicka på "Köp" för den produkt du vill köpa.
  2. Produkten placeras i din kundvagn - högst upp till höger.
  3. Klicka på "Till kassan", när samtliga produkter är placerade i kundvagnen.
  4. Kontrollera att din kundvagn innehåller korrekt produkter och korrekt antal. Justera vid behov.
  5. Ange person- alternativt företagsuppgifter.
  6. Välj betalningsalternativ.
  7. Godkänn köpvillkor.
  8. Skicka beställning.

PRISER

Alla priser uppdateras frekvent i yrkesbutiken.se webbbutik. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar och för felaktig information påverkad av tekniska eller mänskliga fel. 

FAKTURAAVGIFT 

En fakturaavgift på 29 kr tillkommer på varje order. 

MOMS 

Alla våra priser anges exklusiv moms.

KAMPANJPRISER

Rödmärkta varor betyder ytterligare prissänkning på våra redan låga priser! Tänk på att det finns en slutdatum för våra kampanjer – missa inte att handla till extra låga priser! Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter.

BETALNINGSALTERNATIV

Hos oss väljer du själv hur du ska betala dina inköp. Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

FAKTURABETALNING RESURSBANK.

Väljer du att betala mot faktura gäller följande betalningsvillkor :

  • 30 dagar netto, samt 29 kr i faktureringsavgift.

Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta samt lagstadgade kravavgifter. Vi gör sedvanlig kreditprövning/ -upplysning, därför behöver vi ett korrekt person alt- organisationsnummer. För information om leveranstid, välj rubriken i menyn ovan.

KORTBETALNING

I vår internetbutik fungerar samtliga VISA, Mastercard och Eurocard anslutna kort. Tryggt och säkert. Betalningen hanteras av vår betalningspartner DebiTech för att garantera en trygg och säker betalning. DebiTech är certifierat i enlighet med VISA och Mastercard säkerhetsstandard PCI DSS. Dina uppgifter behandlas konfidentiellt och ingen obehörig kan någonsin se dina kortuppgifter. Vid köp fyller du enkelt i typ av kort, kortnummer och giltighetstid, och CVV-kod (kontrollnummer). En kontroll görs att kortuppgifterna stämmer och att det finns pengar på kontot (gör annars överföring och prova igen). Pengarna reserveras på ditt konto direkt vid köptillfället, och kommer att dras normalt en till två arbetsdagar efter köp (i samband med att order- och betalningsbekräftelse sänd ut via e-post). Gäller även vid eventuellt förlängd leveranstid. Eventuell återbetalning (varan slut i lager, öppet köp eller reklamation) sker genom insättning på ditt kort. Återbetalning sker några dagar efter du kontaktat oss angående detta ärende.

DIREKTBETALNING INTERNETBANK

Du kan även direktbetala din order, när den godkänns om du har någon av följande internetbanker:

  • SEB Privat
  • SEB Företag
  • Nordea
  • Handelsbanken
  • Swedbank

OUTLÖSTA VAROR

För varor som inte löses ut fakturerar vi returavgift.

FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA

Vi ingår ej avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

LEVERANSINFORMATION

Leveranser sker över hela Sverige. Enkelt och bekvämt. Du får varorna hela vägen till önskad adress samt arbetsplatser runt hela Sverige oavsätt volym. Detta ingår i vår service till dig som kund. Vår transpotör levererar hem till dig, samt arbetslatsen (dock ej inburet) och du hjälper chauffören att lasta av. Varorna levereras till fastighet eller leveransadress. Vägen till lossningsplatsen måste vara farbar för en lastbil. Tänk på att lastbilen kan vara upp till 15 meter lång (2,6 m bred och 4,2 m hög) och att den behöver plats för att vända. Praktiska begränsningar kan gälla för vissa orter. Leveransen sker dagtid (vardagar mellan 08 - 17). Du blir kontaktad/aviserad av vår logistikavdelning ett par dagar innan leverans. Om något mot förmodan händer med produkten på vägen hem till dig står vi för försäkringen och levererar en ny snarast möjligt. 

LEVERANSTIDER

Våra normala leveranstider är ca 2-5 arbetsdagar från motagen beställning. Produkterna har olika leveranstid beroende på om de finns på vårt lager eller om vi måste specialbeställa dem för dig. Om du vid ett och samma tillfälle beställer produkter med olika leveransveckor, är det den med högst vecka som styr leveransen.

OBSERVERA att leverans till vissa postnummer medför en förlängd leveranstid.

TRANSPORTSÄTT & FRAKTKOSTNADER

FÖRETAGSPAKET

All företagspaket leveranser sker med DB Schenker AB. Besök DB Schenkers hemsida, www.dbschenker.se för om du vill spåra ditt paket. Normala leveranstider är ca 2-5 arbetsdagar från motagen beställning. Produkterna har olika leveranstid beroende på om de finns på vårt lager eller om vi måste specialbeställa dem för dig. Om du vid ett och samma tillfälle beställer produkter med olika leveransveckor, är det den med högst vecka som styr leveransen Mottagaren måste ha ett företagsnamn och leveransadressen måste vara en gatuadress. Företagspaket levereras inte till boxadresser eller till privatpersoner/privatpersoners adresser. All företagspaket leveranser sker mellan 08.00 – 16.00 på vardagar. 

Fraktfritt inom Sverige, på webborder över 8995 kr exkl moms.

Fraktkostnaden baseras på beställningens vikt enligt nedan.

Vikt (Kg)                        Fraktkostnad exkl.moms  

0<10                                195 SEK

10<20                              195 SEK

20<50                              195 SEK

50<75                              195 SEK

75<100                            195 SEK

Ej mottagen leverans/outlöst beställning  

Vid ej mottagen leverans/outlöst beställning returneras ditt paket till Yrkesbutiken Nordic AB. Yrkesbutiken Nordic AB förbehåller sig rätten att debitera kostnaden (198 SEK) för en sådan retur.

TILL DITT POSTOMBUD (UTLÄMNINGSSTÄLLE)

MYPACK (POSTPAKET)  

Leveransen sker till ditt valda utlämningsställe som är anslutet till Posten och du kommer att aviseras (via brev) då paketet har anlänt. Paketet skickas senast dagen efter beställning. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre beroende på hög orderingång. Transportörens leveranstid tillkommer. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre beroende på hög orderingång. Fraktkostnaden baseras på beställningens vikt enligt nedan. 

Fraktfritt inom Sverige, på webborder över 8995 kr exkl moms.

Vikt (Kg)                     Fraktkostnad exkl.moms  

0<5                               195 SEK

5<10                             195 SEK

10<20                           195 SEK

20<30                           195 SEK 

30<50                           195 SEK 

Transportskador/Kontrollera och öppna varan

Skulle något bli fel eller någon produkt bli skadad rättar vi till detta så snabbt vi bara kan. Du ska känna dig trygg när du handlar av oss. Vid transportskador/synliga skador på emballaget skall skriftlig notering göras av chauffören på fraktsedeln vid mottagandet. Därefter anmäls reklamationen snarast av dig till oss på Yrkesbutiken Nordic AB så att vi kan sända ersättningsvaror. Spara emballaget för eventuell besiktning. Som kund bör du öppna förpackningen inom 7 dagar för att kontrollera varan. Fel eller skada som upptäcks senare efter mottagandet skall snarast - inom skälig tid - anmälas till Yrkesbutiken Nordic AB på telefon 031 - 309 50 01. Det skadade eller felaktiga godset får inte användas.

EXPORT

Vi kan idag inte erbjuda leverans för export. Är du bosatt i annat land men har svensk leveransadress, kontakta vår orderavdelning på telefon +46 31 - 309 50 01 för mer information om möjliga betalnings- och leveransvillkor. 

ÅNGERRÄTT, REKLAMATIONER OCH GARANTIER

ÅNGERRÄTT - GRATIS RETURRÄTT

Som privatperson (EJ FÖRETAG) har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du har mottagit varan och handlar därmed med full trygghet. Om du ångrar ditt köp, oavsett anledning, kan du alltså returnera/byta oanvända varor i originalemballage inom 30 dagar. Hos Yrkesbutiken Nordic AB har du fri ångerrätt och fria returer. Vi står för fraktkostnaden genom att skicka en retursedel till dig. Vi återbetalar beloppet senast 30 dagar efter att vi har mottagit returen. Meddela oss alltid före eventuell retur så skickar vi retursedel. På specialmåttbeställda artiklar såsom markiser får du alltid en orderbekräftelse där du kan kontrollera att allting är rätt, t ex mått och färg, innan produktionen startas då dessa produkter specialtillverkas för dig.

REKLAMATIONSRÄTT

Du har som kund 3 år på dig att reklamera en vara. Detta skall göras inom ”skälig tid”, normalt två månader från det att felet upptäcktes. Fel som visar sig inom sex månader efter köpet anses som ursprungliga. Synliga skador skall reklameras före montering. Kontakta oss på Yrkesbutiken Nordic AB så hjälper vid dig vid eventuella reklamationer. Vid fel på varan står Yrkesbutiken Nordic AB  för eventuella fraktkostnader.    

GARANTI

Utöver reklamationsrätten lämnar vi även garantier med olika omfattningar för våra olika produkter. Garantiernas omfattning och tid ser du i monteringsanvisningen eller på vår hemsida vid respektive produkt.Garantin avser ersättningsprodukt eller av oss sanktionerad reparation under förutsättning att monterings- och skötselinstruktioner följts. Fakturan gäller som garantisedel. Kontakta oss på Yrkesbutiken Nordic AB kundservice så hjälper vid dig. I övrigt tillämpas konsumentköplagen.  

VID EVENTUELL TVIST

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

ÖVRIG INFORMATION

KONTAKTUPPGIFTER & KUNDSERVICE 

Telefon: 031 - 309 50 01
E-post: info@yrkesbutiken.se
 
Öppettider: 
  • Måndag-Fredag 7.30 - 17.30
  • Lördag - Stängt
  • Söndag - Stängt

BESÖKSADRESS:

Yrkesbutiken Nordic AB 
Trädgårdsgärdet 202
424 68 Angered 

POST/FAKTURERINGSADRESS:

Yrkesbutiken Nordic AB
Trädgårdsgärdet 202 
424 68 Angered

Organisationsnummer: 556970-5444

INTEGRITETSPOLICY / GDPR

Yrkesbutiken Nordic AB behåller alla personuppgifter som kommer in till dess databas med största möjliga sekretess och inga uppgifter ges ut till tredje part. Vi värnar om Personuppgiftslagen/GDPR och ser därav till att ingen information som angetts till oss läcker ut.

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

2018-05-20 har följande policy upprättats för Yrkesbutiken Nordic AB, Org.nr 556970-5444.

SYFTE

Vi värnar om din integritet. Du ska kunna känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Därför har vi upprättat den här policyn. Den utgår från gällande dataskyddslagstiftning och förtydligar hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och skydda din integritet. Syftet med den här policyn är att du ska få veta hur vi behandlar dina personuppgifter, vad vi använder dem till, vilka som får ta del av dem och under vilka förutsättningar samt hur du kan ta tillvara dina rättigheter.

BAKGRUND

Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är att inte behandla mer personuppgifter än vad som behövs för ändamålet, och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna. Vi sparar inte uppgifterna längre än vad vi behöver, vi fullgör rättslig förpliktelse och är i vissa fall skyldiga att registrera personuppgifter, som exempelvis för att uppfylla bokföringsskyldigheten i bokföringslagen.

Vi behöver också dina personuppgifter för att ge dig bra service exempelvis vad gäller uppföljning och information. Vi kan också behöva dina personuppgifter för att uppfylla lagar och skyldigheter som du och ditt företag har gentemot t.ex. Skatteverket.

Vi lämnar inte ut dina uppgifter till någon annan om vi inte kommit överens om det som vid t.ex bokning av frakter. När vi samlar in personuppgifter om dig för första gången får du mer information om detta och hur du kan motsätta dig det.

En personuppgift är all slags information som kan knytas till en fysisk person. Typiska personuppgifter är personnummer, namn och adress. Ett bolagsnummer är ofta inte en personuppgift mer än när det handlar om en enskild näringsverksamhet.

RIKTLINJER

VILKA PERSONUPPGIFTER BEHANDLAR VI?

Vi behandlar endast personuppgifter när vi har laglig grund. Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall än när de behövs för att fullgöra förpliktelser enligt avtal och lag. Här följer exempel på personuppgifterna vi behandlar:

  • Namn (Företaget ägare och vid behov även styrelsen)
  • Adress (när vi behöver sända material via post)
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Personnummer/Organisationsnummer
  • Användarnummer till vår webshop (lagras endast i webshopen som har särskild inloggning)
  • Bankrelaterade uppgifter som bankgironummer och annan nödvändig betalinformation

HUR FÅR VI TILLGÅNG TILL DINA PERSONUPPGIFTER

Dina personuppgifter får vi från dig när vi ingår avtal om att du vill anlita våra tjänster. Du samtycker till behandling genom att anlita våra tjänster gällande inköp & försäljning samt övriga tjänster vi tillhandahåller. När vi ingår ett avtal samtycker du också till att vi behandlar dina personuppgifter. Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke. Vi kommer då inte längre att behandla dina personuppgifter eller inhämta nya, under förutsättning att det inte behövs för att fullgöra våra skyldigheter enligt avtal eller lag. Tänk på att återkallelse av samtycke kan innebära att vi inte kan fullgöra de skyldigheter vi har i förhållande till dig. Vi får också tillgång till dina personuppgifter på följande sätt:

  • Uppgifter som du tillhandahåller oss direkt
  • Uppgifter som registreras när du besöker vår hemsida
  • Uppgifter som vi får från offentliga register
  • Uppgifter som vi får när du anlitar en av våra medarbetare
  • Uppgifter som vi får när du kontaktar oss, söker anställning hos oss, besöker oss eller på annat sätt tar kontakt med oss

VILKEN INFORMARTION GER VI TILL DIG?

När vi samlar in dina personuppgifter för första gången får vi dem via dig, vi informerar dig då vad vi kommer att använda dem till, vilka rättigheter du har enligt dataskyddslagstiftningen och hur du kan ta tillvara dessa. Du kommer också att bli informerad om vem som är ansvarig för personuppgiftsbehandlingen och hur du kan kontakta oss om du har frågor eller behöver lämna en begäran eller förfrågan som avser dina personuppgifter och/eller rättigheter.

BEHANDLAS DINA PERSONUPPGIFTER PÅ ETT BETRYGGANDE SÄTT?

Vi utarbetar rutiner och arbetssätt för att dina personuppgifter ska hanteras på ett säkert sätt. Utgångspunkten är att endast arbetstagare och ägare inom Yrkesbutiken Nordic AB som behöver personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter ska ha tillgång till dem. Vi använder oss av sekretess kärl där vi får värdebevis på att alla handlingar som vi kastar förstörs enligt en korrekt process, vi använder oss också av dokumentförstörare.

Vi anlitar en IT-leverantör för vår arbetsplattform där IT-säkerhet har högsta prioritet för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas säkert.
Vi överför inte personuppgifter i andra fall än de som uttryckligen anges i denna policy.

NÄR LÄMNAR VI UT DINA PERSONUPPGIFTER?

Vår utgångspunkt är att inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part om du inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall vi lämnar ut personuppgifter till tredje part upprättar vi sekretessavtal och/eller säkerställer att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.

ANSVAR

Yrkesbutiken Nordic AB är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas och att dina rättigheter tas tillvara. För mer information om dina rättigheter och skyldigheter som företagare och privatperson, så kontakta oss gärna på telefon 031-3095001.

Du har som kund rätt att:

Få ett utdrag över registrerade uppgifter
Ändra registrerade uppgifter
Radera registrerade uppgifter 

FORCE MAJEUR 

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). 

Allmänna Reklamationsnämnden
www.arn.se
Box 174
101 23 Stockholm

REKLAM

Med jämna mellanrum sänder vi via post ut information om de kampanjer och kampanjpriser som vi för närvarande har. Här kan du bläddra, planera och handla. Samma erbjudanden finner du även på vår hemsida. Du som får våra reklamerbjudanden i brevlådan har naturligtvis möjlighet att välja bort dessa. Meddela oss skriftligen via mail eller brev. Har du inte fått vår senaste kampanjkatalog kan du enkelt beställa den här på hemsidan - gratis.

FÖRÄNDRINGAR PÅ PRODUKTER

Vi utgår från dig som kund, lyssnar på dina önskemål och förbättrar och vidareutvecklar ständigt våra produkter. Vi förbehåller oss därför rätten till konstruktionsändringar. Av tekniska skäl kan färgavvikelser förekomma. Vi reserverar oss för eventuella programmeringsfel och felskrivningar.

För att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats placerar vi cookies på din dator, telefon eller läsplatta.
Jag förstår